برندسازی با وبسایت

نیاز به طراحی وبسایت در فرایند برندسازی

قطعا شما اطلاعات زیادی در خصوص برندسازی دارید که الان اینجا هستید. یکی از اقدامات لازم و موثر برای برندسازی داشتن وبسایت است. برندسازی با وبسایت یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های برندسازی است. برندی که وبسایت نداشته باشد از اعتبار کافی برخوردار نیست. به عبارتی، وبسایت اعتبار برند شما را از صفر به صد میرساند.

برای برندسازی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای ساختن یک برند و دادن هویت به آن نیاز است کار های زیر را انجام دهیم:

1. مشخص کنید که هدف برندینگ دقیقاً چیست (برندینگ محصول یا سازمان؟) و آیا هدف فقط یک برند است یا یکی از برندهای سازمان.

2. برای گردآوری همه اطلاعات لازم درباره محصول و بازار رقابتی آن تحقیق کنید.

3. با تعریف آنچه که برند شما را منحصر به فرد می‌کند و خلأهایی که در بازار و در ذهن مشتریان پر خواهد کرد، جایگاه آن را مشخص کنید.

4. مزیت برند خود را نسبت به سایر برند های موجود مشخص کنید.

5. به هویت برند خود شکل بدهید. در این قسمت باید مواردی مانند لوگو یا نماد، طراحی وب‌سایت، طراحی محیط داخلی و خارجی، پوشش کارکنان، بسته‌بندی محصول، نوع رنگ‌ها، شکل‌ها و حتی فونت مورداستفاده و موارد مشابه را مشخص کنید.

برای برند تان به چه نوع وبسایتی نیاز دارید؟

اینکه برند شما چه فعالیتی داشته باشد بسیار مهم است. هنگامی که میخواهید برند سازی با طراحی وبسایت انجام دهید اولین سوالی که به ذهن می آید این است که برند ما به چه نوع وبسایتی نیاز دارد. مثلا اگر برند شما یک محصول است که باید فروخته شود شما به یک وبسایت فروشگاهی نیاز دارید. اگر در کنار آن نیاز به آموزش مواردی دارید باید یک وبسایت مقالات آموزشی هم در وبسایت فروشگاهی خود داشته باشید و یا اینکه آموزش را از وبسایت فروشگاهی جدا کرده و دو وبسایت یکی برای آموزش و دیگری برای فروش داشته باشید. همچنین اگر برند شما یک شرکت است که خدمات یا تسهیلاتی به مشتری ارائه میدهد شما به یک وبسایت شرکتی نیاز دارید.

بعضی از برند ها جنبه آموزشی دارند پس به یک پرتال آموزشی نیاز دارند که پذیرش دانشجو و مدرس داشته باشد. و برخی دیگر مانند وکلا، پزشکان و مشاوران نیاز به معرفی خود و سپس نوبت دهی به بازدید کنند گان دارند پس برند سازی با وبسایت آنها باید از طریق یک وبسایت نوبت دهی انجام شود.

برندسازی با وبسایت

وب‌سایت هر شرکت یکی از اصلی‌ترین عناصر هویت برند آن شرکت است؛ مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی که خدمات و محصولات خود را از طریق اینترنت عرضه می‌کنند. 

اغلب مشتریان بالقوه پیش از آنکه در مورداستفاده از محصولات و خدمات شما تصمیم بگیرند. ابتدا به سراغ وب‌سایت شما می‌روند و آن را برانداز می‌کنند.. بنابراین، وب‌سایت شما باید بی‌نقص باشد. و تمامی اطلاعات لازم درباره شرکت، محصولات و خدمات و ارزش‌های آن را در اختیار کاربر بگذارد.

تمامی عناصر و بخش‌های وب‌سایت باید هماهنگ باشند و جزئی از یک کل واحد به نظر برسند. هر تصویری که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید حاکی از هویت برند شماست و می‌تواند عامل مؤثری در شکل گرفتن برداشت اولیه مثبت یا منفی مشتری باشد. ضمناً قرار دادن تصاویر کارکنان شرکت نیز ایده خوبی است که می‌تواند باعث تقویت حس اعتماد مشتری به برند شود.

طبیعتاً وب‌سایت نمی‌تواند فقط حاوی عکس باشد و به محتوای منحصر به فرد، متناسب و جذاب نیز نیاز دارد. محتوای متنی وب‌سایت باید خوش نگاشت بوده و ویراستاری شده باشد؛ علایق مخاطب هدف را مد نظر قرار دهد و از لحن مناسبی استفاده کند تا کاربر احساس کند که با یک برند معتبر و قابل اعتماد سروکار دارد.

طراحی وبسایت اختصاصی برای برند سازی

تیم پایاوب با طراحی وبسایت اختصاصی به برند شما اعتبار و هویت میبخشد و شما را سر آمد برند های رقیب میکند. با ما تماس بگیرید.

برچسب ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.