چرا باید وبسایت داشته باشیم

پنج دلیل برای اینکه هر کسب و کاری نیاز به وبسایت دارد

چرا باید وبسایت داشته باشیم ؟ یک واقعیتی وجود دارد و آن این است که چه شما اهل تکنولوژی باشید چه نباشید. مخاطبین و مشتریان شما ممکن است از مشاوره های آنلاین و وبسایت ها استفاده کنند. همچنین، بسیاری از افراد از سرچ گوگل یا جستجو در شبکه های اجتماعی برای یافتن موضوع مورد نظر خود استفاده میکنند. پس شما بعنوان یک سرویس دهنده باید خود را در برابر دیدگان مخاطب خود قرار دهید. در این مقاله میخواهیم دلایلی برای نیاز به داشتن وبسایت برای شما بیاوریم

نگرانی های شما برای داشتن وبسایت

حتما شما در ابتدا افکاری مثل این به سراغ تان می آید که:

من مدیریت وبسایت را بلد نیستم.

من از رقبایی که وبسایت دارند عقب تر هستم.

وبسایت به فروش من کمکی نمیکند.

مشتریان من در اطراف من هستند و من نیازی به مشتریان دور دست ندارم.

وبسایت هزینه ای اضافی است.

ولی باید بگویم که دغدغه های شما به راحتی کنار رفته و شما چه بخواهید و چه نخواید ملزم به داشتن وبسایت میشوید.

چرا باید وبسایت داشته باشیم ؟

علت آن که می‌گوییم باید وبسایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از تصمیم گیری در مورد خرید و فروش یک محصول یا خدمات، یا انجام هر کاری در اینترنت تحقیق می کنند. یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

اگر هنوز نیاز به دلایلی دارید که وبسایت داشته باشید به خواندن این مقاله ادامه دهید تا 5 دلیل محکم و غیر قابل رد برایتان بیاوریم.

1. داشتن وب سایت یعنی مشتری و سود بیشتر

داشتن وب سایت مشتریان جدیدی را از شرق تا غرب و شمال تا جنوب کشور به سمت کسب و کار شما جذب می‌کند و باعث می‌شود درآمد بیشتری کسب کنید. برای دومین بار این آمار را یادآوری می‌کنیم: ۸۱٪ از افراد قبل از تصمیم گیری برای خرید، مشاغل یا خدمات آنلاین را جستجوی اینترنتی می‌کنند. اگر وب سایتی ندارید پس هیچ فرصتی برای گرفتن سهمی از این بازار ندارید.

داشتن وبسایت شما را از محدوده فیزیکی شهر و محله خودتان خارج میکند و تمامی مشتریانی که به خدمات شما نیاز دارند را به سمت شما هدایت میکند.

حتی اگر به کسب و کار خود دسترسی نداشته باشید، وب سایت شما ۳۶۵ روز سال، ۷روز هفته و ۲۴ ساعته در دسترس است. وب سایت شما به عنوان حامی همیشه فعال شما در طول شبانه روز و خارج از ساعات اداری عمل می کند.

2. با داشتن وب سایت کسب و کار معتبرتری خواهید داشت

مشتریان قرن ۲۱ شکاک هستند. اعتبار یک کسب و کار برای مشتریان مهم است تا خرید تضمین شده‌ای داشته باشند. یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتریان، داشتن وب سایت و شفاف بودن است.  درحقیقت، ۵۶% مردم نظر داده اند که به یک تجارت بدون وب سایت اعتماد نمی‎کنند. داشتن یک وب سایت خوب، اعتبار شما را به عنوان یک کسب و کار قانونی و به روز افزایش می‌دهد.

داشتن وب سایت می‌تواند به شما کمک کند تا تخصص و موقعیت خود را بهتر نشان دهید. وب سایت می‌تواند یک ابزار درجه یک برای دیده شدن در بین تعداد زیادی از رقیبان باشد.

۳. داشتن وب سایت آنقدر که فکر می‌کنید سخت یا گران نیست

برای داشتن وب سایت نیازی به دانش فناوری اطلاعات ندارید. همانطور که قبلا هم اشاره شد، بسیاری از شرکت‌های طراحی وب سایت وجود دارند که نه تنها کارشان عالیست بلکه فرآیند ثبت سفارش بسیار ساده‌ای هم دارند. در ضمن بیشتر این شرکت‌ها مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند که جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارد.

وجود این همه وب سایت متنوع در اینترنت گواه است که داشتن وب سایت نه تنها کار پیچیده‌ای نیست بلکه بسیار هم تصمیم درستی است.

همچنین باید گفت که سرمایه گذاری روی وبسایت یم سرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه است که بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد چرا که هزینه ای که برای داشتن وبسایت میکنید با جذب چند مشتری از طریق آن جبران میشود.

4. داشتن وبسایت باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود

اگر مشتریان شما طی تماس تلفنی از قیمت ها و تعرفه های شما مطلع میشوند. شما میتوانید از این پس آنها را به وبسایت ارجاع دهید. اگر مشتریان شما سوالات پر تکراری را میپرسند. شما میتوانید لیستی از سوالات متداول روی وبسایت خود بگذارید. اگر زمان زیادی صرف متقاعد کردن مشتری میکنید تا خرید کند. از این پس وبسایت این کار را برای شما انجام میدهد. پس  وب سایت شما می تواند با ارائه پاسخ به سوالات متداول مشتریان و اتوماتیک کردن خیلی چیزهای دیگر، در زمان شما صرفه جویی کند. همچنین طبق یک آمار موثق ۷۰%کاربران نظرات مشتریان دیگر را باور می کنند. پس شما میتوانید وبسایت خود را مرکزی برای نظر دهی مشتریان خود کنید.

5. موقعیت خود را مشخص کنید و برندسازی کنید

کانال ها و رسانه های اجتماعی هیچ کدام قادر به انجام برند سازی که یک وبسایت برای شما انجام میدهد نیستند. وب سایت جایی برای معرفی و برندینگ شماست. 

 به قول بیل گیتس:

“اگر کسب و کار شما بر روی اینترنت وجود ندارد، در حقیقت کسب و کار شما اصلا وجود ندارد!”

نتیجه گیری این که چرا باید وبسایت داشته باشیم ؟

اگر به دنبال رشد کسب و کارتان هستید و نمی‌خواهید از پیشرفت جهان جا بمانید، باید در سرچ گوگل جایی داشته باشید. داشتن وب‌سایت یک امر ضروری برای شماست. از فرصتی که زندگی در عصر حاضر و دنیای تکنولوژی در اختیارتان گذاشته به نحو احسن استفاده کنید و ذهنیت سنتی خود نسبت به کسب و کار را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که داشتن وب سایت کار آسانی است.

پس وب سایت داشته باشید (:

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *