چرا باید صفحه اول گوگل باشیم

چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟

قطعا افراد زیادی بعد از اینکه وبسایت خود را طراحی کرده اید به شما گفته اند که: باید وبسایت خود را سئو کنید یا به عبارتی. باید وبسایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر شود. اما، اینکه سئو چه اهمیتی دارد و چرا باید صفحه اول گوگل باشیم سوالی است که در این مقاله میخواهیم به آن پاسخ بدهیم.

چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟

اهمیت صفحه اول گوگل به دریافت بیشترین تعداد کلیک است. با اجرای یک استراتژی سئو هوشمند، می‌توانید در صفحه ابتدایی گوگل قرار بگیرید. و در نتیجه برند شما بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد. و این به معنای نرخ کلیک (CTR) بسیار بالاتر است. همچنین ترافیک بیشتر منجر به ماندن جستجوگران گوگل برای مدت طولانی‌تری در یک صفحه وبسایت. و افزایش احتمال خرید مستقیم از سایت شما یا استفاده از خدماتی که در وبسایت تان ارائه میدهید می‌شود. CTR برای نتایج بالا و پایین تفاوت قابل توجهی با هم دارند. نرخ کلیک زیر بر اساس موقعیت گوگل نشان داده شده است:

  • اولین نتیجه: نرخ کلیک 36.4%
  • نتیجه دوم: نرخ کلیک 12.5%
  • نتیجه سوم: نرخ کلیک 9.5%

بنابراین متوجه شدید که نتیجه برتر در گوگل 36 درصد از کاربران جستجوگر را به خود اختصاص می‌دهد. هر چه بتوانید وب سایت خود را در گوگل به بالاترین سطح نزدیک کنید، بازدید از سایت و اعتبار برند شما بیشتر می‌شود.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چه سودی برای وبسایت شما دارد؟

قطعا برای رسیدن به هدفی وبسایت طراحی کرده اید این هدف میتواند برند سازی، جذب مشتری، بهتر دیده شدن و غیره باشد در اینجا بررسی میکنیم که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چگونه شما را به هدفتان نزدیک میکند.

1. بیشتر دیده شوید

فرض کنید که شما یک وبسایت شرکتی دارید. و خدماتی که شرکت شما ارائه میدهد در همه جای دنیا یا هر جای کشور تان قابل استفاده است. در این صورت شما میتوانید با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بهتر دیده شوید. و کاری کنید که از افراد زیادی از طریق سرچ کردن در گوگل با وبسایت شما مواجه شوند و از خدمات شما اگاه شوند و با شما تماس بگیرند.

2. مشتریان ناب تری پیدا کنید

در بین مشتریانی که از روش های مختلف میتوانید پیدا کنید. مشتریانی که از طریق سرچ گوگل بدست می آورید مشتری های ناب تر و با ارزش تری هستند. چرا که آنها با علم روز آشنایی داشته و بجای سوال کردن از دوست و آشنا با استفاده از سرچ کردن در گوگل شما را پیدا کرده اند.

3. خود را از بازاریابی بی نیاز کنید

هر سال و هر ما شرکت ها هزینه های زیادی بابت استخدام بازاریاب و پیدا کردن مشتری و کشاندن مشتری پای میز معامله میکنند. ولی نمیدانند که اگر بجای انجام این هزینه ها یک وبسایت داشته باشند که در صفحه اول گوگل ظاهر میشود به کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات کمک شایانی کرده اند.

4. تبلیغات و جلب اعتماد را به صورت همزمان انجام دهید

وقتی وبسایت شما در اولین صفحه گوگل ظاهر میشود. شما تبدیل به فردی میشوید که گوگل به او اعتماد کرده است و این بزرگترین اعتماد سازی در قلب مشتری خواهد بود. سئو وبسایت و قرار گرقتن در صفحه اول گوگل در واقع هم یک روش تبلیغاتی بوده و هم راهی برای جلب اعتماد مشتریانی که شما را از طریق گوگل پیدا میکنند.

5. چرخه فروش را تسریع کنید

مشتریانی که از طریق سرچ گوگل به شما دست پیدا میکنند. احتمالا افرادی هستند که میخواهند با کمترین اتلاف وقت به هدف خود دست پیدا کنند. پس این افراد احتمالا در کمتر از یک روز تبدیل به مشتری میشوند. در نهایت، شما با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چرخه تبدیل سرنخ به مشتری را تسریع کرده اید.

6. اقتدار و اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهید

با داشتن یک وبسایت سئو شده شما یک شرکت یا فروشگاه معتبر خواهید بود. هر برند معتبری یک وبسایت دارد و از بین برند های معتبر، معتبر ترین برند همان برندی است که بالا ترین رتبه را در گوگل دارد.

در بخش نمونه کار های ما از نمونه کار های سئو وبسایت دیدن فرمایید. یا در صورت تمایل به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با ما تماس بگیرید.

چرا باید وبسایت داشته باشیم

پنج دلیل برای اینکه هر کسب و کاری نیاز به وبسایت دارد

چرا باید وبسایت داشته باشیم ؟ یک واقعیتی وجود دارد و آن این است که چه شما اهل تکنولوژی باشید چه نباشید. مخاطبین و مشتریان شما ممکن است از مشاوره های آنلاین و وبسایت ها استفاده کنند. همچنین، بسیاری از افراد از سرچ گوگل یا جستجو در شبکه های اجتماعی برای یافتن موضوع مورد نظر خود استفاده میکنند. پس شما بعنوان یک سرویس دهنده باید خود را در برابر دیدگان مخاطب خود قرار دهید. در این مقاله میخواهیم دلایلی برای نیاز به داشتن وبسایت برای شما بیاوریم

نگرانی های شما برای داشتن وبسایت

حتما شما در ابتدا افکاری مثل این به سراغ تان می آید که:

من مدیریت وبسایت را بلد نیستم.

من از رقبایی که وبسایت دارند عقب تر هستم.

وبسایت به فروش من کمکی نمیکند.

مشتریان من در اطراف من هستند و من نیازی به مشتریان دور دست ندارم.

وبسایت هزینه ای اضافی است.

ولی باید بگویم که دغدغه های شما به راحتی کنار رفته و شما چه بخواهید و چه نخواید ملزم به داشتن وبسایت میشوید.

چرا باید وبسایت داشته باشیم ؟

علت آن که می‌گوییم باید وبسایت داشته باشید این آمار است. توجه کنید که ۸۱٪ از افراد قبل از تصمیم گیری در مورد خرید و فروش یک محصول یا خدمات، یا انجام هر کاری در اینترنت تحقیق می کنند. یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به وب سایت ندارند.

توجه داشته باشید که جهان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و نداشتن وب سایت برای یک شرکت یا هر کسب و کاری، به منزلۀ جا ماندن از گردونۀ روزگار است.

اگر هنوز نیاز به دلایلی دارید که وبسایت داشته باشید به خواندن این مقاله ادامه دهید تا 5 دلیل محکم و غیر قابل رد برایتان بیاوریم.

1. داشتن وب سایت یعنی مشتری و سود بیشتر

داشتن وب سایت مشتریان جدیدی را از شرق تا غرب و شمال تا جنوب کشور به سمت کسب و کار شما جذب می‌کند و باعث می‌شود درآمد بیشتری کسب کنید. برای دومین بار این آمار را یادآوری می‌کنیم: ۸۱٪ از افراد قبل از تصمیم گیری برای خرید، مشاغل یا خدمات آنلاین را جستجوی اینترنتی می‌کنند. اگر وب سایتی ندارید پس هیچ فرصتی برای گرفتن سهمی از این بازار ندارید.

داشتن وبسایت شما را از محدوده فیزیکی شهر و محله خودتان خارج میکند و تمامی مشتریانی که به خدمات شما نیاز دارند را به سمت شما هدایت میکند.

حتی اگر به کسب و کار خود دسترسی نداشته باشید، وب سایت شما ۳۶۵ روز سال، ۷روز هفته و ۲۴ ساعته در دسترس است. وب سایت شما به عنوان حامی همیشه فعال شما در طول شبانه روز و خارج از ساعات اداری عمل می کند.

2. با داشتن وب سایت کسب و کار معتبرتری خواهید داشت

مشتریان قرن ۲۱ شکاک هستند. اعتبار یک کسب و کار برای مشتریان مهم است تا خرید تضمین شده‌ای داشته باشند. یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتریان، داشتن وب سایت و شفاف بودن است.  درحقیقت، ۵۶% مردم نظر داده اند که به یک تجارت بدون وب سایت اعتماد نمی‎کنند. داشتن یک وب سایت خوب، اعتبار شما را به عنوان یک کسب و کار قانونی و به روز افزایش می‌دهد.

داشتن وب سایت می‌تواند به شما کمک کند تا تخصص و موقعیت خود را بهتر نشان دهید. وب سایت می‌تواند یک ابزار درجه یک برای دیده شدن در بین تعداد زیادی از رقیبان باشد.

۳. داشتن وب سایت آنقدر که فکر می‌کنید سخت یا گران نیست

برای داشتن وب سایت نیازی به دانش فناوری اطلاعات ندارید. همانطور که قبلا هم اشاره شد، بسیاری از شرکت‌های طراحی وب سایت وجود دارند که نه تنها کارشان عالیست بلکه فرآیند ثبت سفارش بسیار ساده‌ای هم دارند. در ضمن بیشتر این شرکت‌ها مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند که جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارد.

وجود این همه وب سایت متنوع در اینترنت گواه است که داشتن وب سایت نه تنها کار پیچیده‌ای نیست بلکه بسیار هم تصمیم درستی است.

همچنین باید گفت که سرمایه گذاری روی وبسایت یم سرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه است که بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد چرا که هزینه ای که برای داشتن وبسایت میکنید با جذب چند مشتری از طریق آن جبران میشود.

4. داشتن وبسایت باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود

اگر مشتریان شما طی تماس تلفنی از قیمت ها و تعرفه های شما مطلع میشوند. شما میتوانید از این پس آنها را به وبسایت ارجاع دهید. اگر مشتریان شما سوالات پر تکراری را میپرسند. شما میتوانید لیستی از سوالات متداول روی وبسایت خود بگذارید. اگر زمان زیادی صرف متقاعد کردن مشتری میکنید تا خرید کند. از این پس وبسایت این کار را برای شما انجام میدهد. پس  وب سایت شما می تواند با ارائه پاسخ به سوالات متداول مشتریان و اتوماتیک کردن خیلی چیزهای دیگر، در زمان شما صرفه جویی کند. همچنین طبق یک آمار موثق ۷۰%کاربران نظرات مشتریان دیگر را باور می کنند. پس شما میتوانید وبسایت خود را مرکزی برای نظر دهی مشتریان خود کنید.

5. موقعیت خود را مشخص کنید و برندسازی کنید

کانال ها و رسانه های اجتماعی هیچ کدام قادر به انجام برند سازی که یک وبسایت برای شما انجام میدهد نیستند. وب سایت جایی برای معرفی و برندینگ شماست. 

 به قول بیل گیتس:

“اگر کسب و کار شما بر روی اینترنت وجود ندارد، در حقیقت کسب و کار شما اصلا وجود ندارد!”

نتیجه گیری این که چرا باید وبسایت داشته باشیم ؟

اگر به دنبال رشد کسب و کارتان هستید و نمی‌خواهید از پیشرفت جهان جا بمانید، باید در سرچ گوگل جایی داشته باشید. داشتن وب‌سایت یک امر ضروری برای شماست. از فرصتی که زندگی در عصر حاضر و دنیای تکنولوژی در اختیارتان گذاشته به نحو احسن استفاده کنید و ذهنیت سنتی خود نسبت به کسب و کار را تغییر دهید و به یاد داشته باشید که داشتن وب سایت کار آسانی است.

پس وب سایت داشته باشید (:

برندسازی با وبسایت

نیاز به طراحی وبسایت در فرایند برندسازی

قطعا شما اطلاعات زیادی در خصوص برندسازی دارید که الان اینجا هستید. یکی از اقدامات لازم و موثر برای برندسازی داشتن وبسایت است. برندسازی با وبسایت یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های برندسازی است. برندی که وبسایت نداشته باشد از اعتبار کافی برخوردار نیست. به عبارتی، وبسایت اعتبار برند شما را از صفر به صد میرساند.

برای برندسازی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای ساختن یک برند و دادن هویت به آن نیاز است کار های زیر را انجام دهیم:

1. مشخص کنید که هدف برندینگ دقیقاً چیست (برندینگ محصول یا سازمان؟) و آیا هدف فقط یک برند است یا یکی از برندهای سازمان.

2. برای گردآوری همه اطلاعات لازم درباره محصول و بازار رقابتی آن تحقیق کنید.

3. با تعریف آنچه که برند شما را منحصر به فرد می‌کند و خلأهایی که در بازار و در ذهن مشتریان پر خواهد کرد، جایگاه آن را مشخص کنید.

4. مزیت برند خود را نسبت به سایر برند های موجود مشخص کنید.

5. به هویت برند خود شکل بدهید. در این قسمت باید مواردی مانند لوگو یا نماد، طراحی وب‌سایت، طراحی محیط داخلی و خارجی، پوشش کارکنان، بسته‌بندی محصول، نوع رنگ‌ها، شکل‌ها و حتی فونت مورداستفاده و موارد مشابه را مشخص کنید.

برای برند تان به چه نوع وبسایتی نیاز دارید؟

اینکه برند شما چه فعالیتی داشته باشد بسیار مهم است. هنگامی که میخواهید برند سازی با طراحی وبسایت انجام دهید اولین سوالی که به ذهن می آید این است که برند ما به چه نوع وبسایتی نیاز دارد. مثلا اگر برند شما یک محصول است که باید فروخته شود شما به یک وبسایت فروشگاهی نیاز دارید. اگر در کنار آن نیاز به آموزش مواردی دارید باید یک وبسایت مقالات آموزشی هم در وبسایت فروشگاهی خود داشته باشید و یا اینکه آموزش را از وبسایت فروشگاهی جدا کرده و دو وبسایت یکی برای آموزش و دیگری برای فروش داشته باشید. همچنین اگر برند شما یک شرکت است که خدمات یا تسهیلاتی به مشتری ارائه میدهد شما به یک وبسایت شرکتی نیاز دارید.

بعضی از برند ها جنبه آموزشی دارند پس به یک پرتال آموزشی نیاز دارند که پذیرش دانشجو و مدرس داشته باشد. و برخی دیگر مانند وکلا، پزشکان و مشاوران نیاز به معرفی خود و سپس نوبت دهی به بازدید کنند گان دارند پس برند سازی با وبسایت آنها باید از طریق یک وبسایت نوبت دهی انجام شود.

برندسازی با وبسایت

وب‌سایت هر شرکت یکی از اصلی‌ترین عناصر هویت برند آن شرکت است؛ مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی که خدمات و محصولات خود را از طریق اینترنت عرضه می‌کنند. 

اغلب مشتریان بالقوه پیش از آنکه در مورداستفاده از محصولات و خدمات شما تصمیم بگیرند. ابتدا به سراغ وب‌سایت شما می‌روند و آن را برانداز می‌کنند.. بنابراین، وب‌سایت شما باید بی‌نقص باشد. و تمامی اطلاعات لازم درباره شرکت، محصولات و خدمات و ارزش‌های آن را در اختیار کاربر بگذارد.

تمامی عناصر و بخش‌های وب‌سایت باید هماهنگ باشند و جزئی از یک کل واحد به نظر برسند. هر تصویری که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید حاکی از هویت برند شماست و می‌تواند عامل مؤثری در شکل گرفتن برداشت اولیه مثبت یا منفی مشتری باشد. ضمناً قرار دادن تصاویر کارکنان شرکت نیز ایده خوبی است که می‌تواند باعث تقویت حس اعتماد مشتری به برند شود.

طبیعتاً وب‌سایت نمی‌تواند فقط حاوی عکس باشد و به محتوای منحصر به فرد، متناسب و جذاب نیز نیاز دارد. محتوای متنی وب‌سایت باید خوش نگاشت بوده و ویراستاری شده باشد؛ علایق مخاطب هدف را مد نظر قرار دهد و از لحن مناسبی استفاده کند تا کاربر احساس کند که با یک برند معتبر و قابل اعتماد سروکار دارد.

طراحی وبسایت اختصاصی برای برند سازی

تیم پایاوب با طراحی وبسایت اختصاصی به برند شما اعتبار و هویت میبخشد و شما را سر آمد برند های رقیب میکند. با ما تماس بگیرید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

برای کسب و کار خود یک CRM تهیه کنید.

سی ار ام مخفف کلمات مدیریت ارتباط با مشتری (customer relationship managment) میباشد. هدف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این است که ارتباط با مشتریان مان و نحوه رسیدگی به نیاز هایشان را به شکل مدون تری مدیریت کنیم. و میزان رضایت مشتری از خدماتی که ارائه میدهیم را افزایش دهیم. که این امر در نهایت موجب موفقیت روز افزون کسب و کار مان میشود.

یک CRM موفق تنها یک استراتژی دارد و آن هم تعامل و مشارکت فعال با مشتری است. به عبارت دیگر، با استفاده از یک نرم افزار سی آر ام میتوانیم کسب و کار خود را از دیدگاه مشتری ببینیم. و در برنامه ریزی خود برای آینده کسب و کار مان با مشتری های خود همراه و هم جهت شویم. استراتژی سی ار ام، به ما کمک میکند تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود در کسب و کارمان را مشاهده. و استراتژی و فرآیند‌های موثر‌تری برای سازمان در نظر بگیریم.

باید این نکته را در نظر داشته باشیم که CRM تنها یک نرم افزار نیست. بسیاری از فروشندگان سی ار ام این مبحث را به یک ابزار خلاصه میکنند. آنها سی ار ام را یک نرم افزار معرفی میکنند که به سازمان ها اجازه میدهد تا بیشتر روی فعالیت های مشتریان، خریداران، تامین کنندگان و همکاران خود تمرکز کنند.

اما در حقیقت مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری از سطح استراتژی شروع شده و در واقع نرم افزار سی ار ام ابزاری برای تسهیل اجرای استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری میباشد.

در اینجا چند تعریف متداول از مدیریت ارتباط با مشتری را برای شما آورده ایم:

تعریف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه اوراکل:

شرکت اوراکل (مالک فعلی سیستم سیبل) مدیریت ارتباط با مشتری را چنین تعریف می‌کند

«مدیریت ارتباط با مشتری، استفاده از ابزارها، تکنولوژی و فرایندها برای گردآوری و تحلیل داده‌های مشتری و استفاده از این اطلاعات برای بهبود تجربه‌ی مشتری است.»

مایکروسافت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را چگونه تعریف میکند

مایکروسافت CRM را بیشتر به عنوان نرم افزار CRM می‌شناسد و در تعریف خود از CRM چنین می‌گوید

«مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، نرم افزاری است که با هدف اتوماسیون فروش و بازاریابی و نیز مدیریت فعالیت‌های مرتبط با فروش و خدمات در داخل یک سازمان مورد استفاده قرار میگیرد.»

تعریف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه شرکت گارتنر

شرکت گارتنر که از غولهای تحقیقاتی حوزه فن آوری اطلاعات است، CRM  را کاملاً مستقل از بستر نرم افزاری و به صورت زیر تعریف می‌کند:

«CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کلان برای تمام کسب و کار است که با هدف بهینه کردن سود و درآمد و رضایت مشتریان به کار گرفته می‌شود. CRM برای محقق کردن این هدف، همه‌ی فعالیت‌های کسب و کار را حول گروه‌های مختلف مشتریان سامان می‌دهد. می‌کوشد رفتارهایی را در کسب و کار ایجاد کرده و توسعه دهد که نهایتاً به رضایت بیشتر مشتریان منتهی شوند. »

سایت CIO در تعریف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه میگوید

سایت CIO که مطالب و مقالات آن در حوزه تکنولوژی ومدیریت ارتباط با مشتری، شناخته شده است، مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را چنین تعریف میکند

«مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک استراتژی برای شناخت بهتر نیازها و رفتار مشتریان با هدف توسعه و استحکام بیشتر روابط با آنان است. »

تعریف شرکت Salesforce از CRM چیست

شرکت Salesforce هم تعریف تقریبا مشابهی از مدیریت ارتباط با مشتری را مطرح میکند.

«مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک استراتژی برای مدیریت تمام رابطه‌ها و تعاملات یک شرکت با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی آن است و کمک می‌کند که سوددهی کسب و کار افزایش یابد. »

در اینجا لازم است به مزایایی که استفاده از سی ار ام برای یک سازمان میتواند به همراه داشته باشد بپردازیم:

استفاده از نرم افزار CRM میتواند سود شما را افزایش دهد:

شاید این جمله بسیار عامه پسند و سطحی به نظر برسد. اما در دراز مدت تمام شرکت هایی که از استراتژی CRM استفاده کرده اند سود حاصل از فروش را در کسب و کار خود افزایش داده اند. اما استفاده از CRM چگونه میتواند افزایش سود را به دنبال داشته باشد؟ هدف CRM همین است که ارتباط و تعامل شما با مشتری را در راستای رضایت مشتری و افزایش سود آوری شرکت متحول کند!

از طرفی با داشتن یک نرم افزای CRM جامع به دلیل صرفه جویی در هزینه های شرکت در استفاده از نرم افزار های مختلف که در حاصل باز هم جامعیت یک نرم افزار CRM یکپارچه را ندارند. در نهایت سود آوری بیشتری حاصل میشود. بعلاوه، نرم افزار CRM  به شما کمک میکند تا هزینه جذب هر مشتری به سهولت قابل محاسبه باشد. و نسبت آن با سودی که از آن مشتری عاید شرکت شده است محاسبه شود.

استفاده از نرم افزار CRM میتواند هزینه تبلیغات را کاهش دهد:

رضایت مشتری بهترین تبلیغ برای یک سازمان است. و این اولین و کوتاه مدت ترین نتیجه ای است که از داشتن یک نرم افزار سی آر ام متوجه آن میشوید. همچنین، با داشتن یک نرم افزار سی آر ام و بهره بردن از استراتژی آن میتوانید مشتریان خود را برای دراز مدت حفظ کرده و کسب و کار خود را با مشتری های فعلی خود توسعه بخشید و به مشتریان فعلی خود بیشتر بفروشید. از سوی دیگر، یک نرم افزار CRM موفق میتواند در تشخیص منابع اثر گذار تبلیغات و استراتژی های آنها و هزینه کردن روی آنها بسیار موفق باشد.

بنابراین مزیت استفاده از CRM برای بخش بازاریابی و فروش شرکت میتواند این باشد. که با دیدن گزارشات مدیریت ارتباط به مشتری تشخیص دهد پر بازده ترین و ضعیف ترین شیوه تبلیغات شرکت چه بوده است و با استفاده از این داده ها میتواند استراتژی شرکت را در تبلیغات تغییر دهد.

نرم افزار CRM  میتواند در رضایت مشتری موثر باشد:

مدیریت ارتباط با مشتری یا سی ار ام (CRM) استراتژی ها، ابزار ها، راهکار ها یا فرایند هایی است که تمام ارتباطات و تعاملات شرکت با مشتریان بلفعل و بلقوه را مدیریت کرده. و به سود دهی بیشتر کسب و کار و رضایت مشتریان و بهبود تجربه مشتری در همکاری با شما کمک میکند.

افزایش فروش میتواند از اثرات مثبت استفاده از CRM باشد:

همانطور که قبلا هم گفتیم استفاده از یک CRM موفق در دراز مدت میتواند اثراتی همچون رضایت مشتری را در بر داشته باشد و انچه از رضایت مشتریان عاید شرکت میشود آن است که میتواند به مشتریان فعلی خود بیشتر بفروشد. و نیز توسط مشتریان به مشتریان دیگری نیز معرفی شود و در مدت زمان طولانی بازار را احاطه کند.

CRM میتواند بازدهی شما را چند برابر کند

از آنجا که یک نرم افزار CRM ارتباط دو سویه ای ایجاد میکند که یک سوی آن مشتریان و سوی دیگر کارمندان فروش و بازاریابان شرکت هستند. وجود این استراتژی سبب بازدهی چندین برابر نیرو های داخلی شرکت میگردد. چرا که میتوانند تمام داده های مربوط به مشتری را به صورت منسجم داشته باشند. و بر اساس گزارش گیری های ماهانه و هفتگی در تمام زمینه های مرتبط با فروش میتوان با دید باز تر و جامع تری برای آینده کسب و کار خود برنامه ریزی کرد.

پایاوب چه CRM ی را پیشنهاد میدهد؟

پیشنهاد گروه پایاوب به شما سیستم مدیریت ارتباط به مشتری شرکت آریا میباشد که استفاده از دموی آن رایگان بوده و میتوانید به مدت یک ماه به صورت رایگان با امکانات آن اشنا شوید.

تبدیل ایده به برند

ایده های خود را تبدیل به برند کنید

ممکن است شما از سال ها پیش ایده ای در ذهن خود پرورانده اید و در تلاش بوده اید تا آن ایده را به واقعیت تبدیل کنید و آن را خلق کنید. تبدیل ایده به برند نقشه راه طولانی ولی بسیار ساده ای دارد. اینجا میخواهیم به شما بگوییم که در صورتی که بخواهید ایده خود را به برند تبدیل کنید چه مراحلی را باید طی کنید و چه الزاماتی در این مسیر بر سر راه شما است.

فرایند تبدیل ایده به برند

برندینگ را می‌توان به روش‌ها و از مسیرهای مختلفی انجام داد. ما در اینجا به یک فرآیند 8 مرحله‌ای اشاره می‌کنیم که اگرچه به طور خلاصه و به زبان ساده بیان شده. اما تمامی آنچه که برای تبدیل ایده به برند باید انجام بدهید را به‌خوبی پوشش می‌دهد:

1. مشخص کنید که هدف برندینگ دقیقاً چیست (برندینگ محصول یا سازمان؟) و آیا هدف فقط یک برند است یا یکی از برندهای سازمان.

2. برای گردآوری همه اطلاعات لازم درباره محصول و بازار رقابتی آن تحقیق کنید.

3. با تعریف آنچه که برند شما را منحصر به فرد می‌کند و خلأهایی که در بازار و در ذهن مشتریان پر خواهد کرد، جایگاه آن را مشخص کنید.

4. با مشخص کردن آنچه که برند شما نمایانگر آن است. مزایای خاصی که ارائه می‌کند، ارزشی که وعده آن را می‌دهد و تصویری از آن که در همه چیز، از پیام‌های بازاریابی گرفته تا طراحی محصول و تجربه مشتری باید جاری و ساری باشد برندتان را تعریف کنید.

5. به هویت برند خود شکل بدهید. در این قسمت باید مواردی مانند لوگو یا نماد، طرح وب‌سایت، طراحی محیط داخلی و خارجی، پوشش کارکنان، بسته‌بندی محصول، نوع رنگ‌ها، شکل‌ها و حتی فونت مورداستفاده و موارد مشابه را مشخص کنید. در اینجا در مورد هر کدام از این مؤلفه‌ها توضیحاتی را ارائه می‌کنیم:

لوگو یا نمادی برای برند خود تهیه کنید

طرح لوگوی برند یکی از برجسته‌ترین عناصر هویت هر برند محسوب می‌شود. لوگو به‌عنوان یکی از عناصر هویت بصری برند معمولاً به شکل یک تصویر (لوگومارک، مانند لوگوی اپل) یا لوگوی متنی (لوگوتایپ، مانند لوگوی گوگل) یا ترکیبی از این دو طراحی می‌شود. طراحی لوگوی برند کار بسیار حساس و دشواری است. 

لوگوی برند علاوه بر زیبایی باید ویژگی‌ها زیر را نیز داشته باشد:

– متناسب باشد: لوگوی برند باید با شرکت مربوطه، کاری که انجام می‌دهد و نقطه تمرکز و ارزش‌های اصلی آن هماهنگی داشته باشد.

– ساده و ماندگار باشد: اگرچه که شاید برخی بر این باور باشند که هرچه زرق و برق یا پیچیدگی لوگو بیشتر باشد بهتر است، اما یک لوگوی خوب و ماندگار معمولاً طرح ساده‌ای دارد که با گذشت زمان از مد نمی‌افتد.

– متمایز باشد: لوگوی برند باید به نحوی طراحی شود که کاملاً با لوگوهای شرکت‌های دیگر تفاوت داشته باشد.

– تطبیق‌پذیر باشد: لوگوی برند باید در پس‌زمینه‌های مختلف رنگی و سیاه‌وسفید و با کوچک یا بزرگ شدن آن درست و واضح به نظر برسد.

برای برند خود وب سایت طراحی کنید

وب‌سایت هر شرکت یکی از اصلی‌ترین عناصر هویت برند آن شرکت است؛ مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی که خدمات و محصولات خود را از طریق اینترنت عرضه می‌کنند. 

اغلب مشتریان بالقوه پیش از آنکه در مورداستفاده از محصولات و خدمات شما تصمیم بگیرند. ابتدا به سراغ وب‌سایتتان می‌روند و آن را برانداز می‌کنند. بنابراین، وب‌سایت شما باید بی‌نقص باشد و تمامی اطلاعات لازم درباره شرکت، محصولات و خدمات و ارزش‌های آن را در اختیار کاربر بگذارد.

تمامی عناصر و بخش‌های وب‌سایت باید هماهنگ باشند و جزئی از یک کل واحد به نظر برسند. هر تصویری که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید حاکی از هویت برند شماست و می‌تواند عامل مؤثری در شکل گرفتن برداشت اولیه مثبت یا منفی مشتری باشد. ضمناً قرار دادن تصاویر کارکنان شرکت نیز ایده خوبی است که می‌تواند باعث تقویت حس اعتماد مشتری به برند شود.

طبیعتاً وب‌سایت نمی‌تواند فقط حاوی عکس باشد و به محتوای منحصر به فرد، متناسب و جذاب نیز نیاز دارد. محتوای متنی وب‌سایت باید خوش نگاشت بوده و ویراستاری شده باشد؛ علایق مخاطب هدف را مد نظر قرار دهد و از لحن مناسبی استفاده کند تا کاربر احساس کند که با یک برند معتبر و قابل اعتماد سروکار دارد.

به پوشش کارکنان خود رسمیت ببخشید

ظاهر کارکنان شرکت تأثیر قابل توجهی بر تصویر برند شما خواهد داشت. بسته به شرایط و نظر خودتان می‌توانید انواع مختلفی از پوشش را برای حضور در محیط کار تعیین کنید. به‌عنوان مثال، تعیین لباس‌های خاص (مثلاً کت و شلوار)، طراحی یونیفرم مخصوص برند و/یا طراحی نشان یا کارت‌هایی که حاوی لوگوی شرکت و نام فرد باشد و نصب آن‌ها بر روی لباس کارکنان یا استفاده به‌عنوان گردن‌آویز.

اگر محصول فیزیکی دارید در بسته بندی آن دقت کنید

طرح بسته‌بندی محصول، بر نگرش مشتری به آن قبل از امتحان کردنش تأثیر می‌گذارد. در واقع، در هنگامی‌که هیچ کس در اطراف مشتری حضور ندارد که به او توصیه کند تا از میان محصولات سایر شرکت‌ها محصول شما را انتخاب کند، این بسته‌بندی محصول شما است که لب به سخن باز می‌کند.

علاوه بر این، چنانچه کیفیت محصول شما با محصول رقیبتان یکسان باشد، نوع و طرح بسته‌بندی آن می‌تواند مشتری را نسبت به خرید محصول شما ترغیب کند.

کارت ویزیت خیلی خاص داشته باشید

اگرچه از دید برخی در عصر اینترنت استفاده از کارت ویزیت معنی چندانی ندارد، اما هنوز هم می‌توان از این طریق برداشت اولیه مثبت و ماندگاری را در ذهن مخاطب ایجاد کرد.

طرح ایمیل خاص برند خودتان را داشته باشید

همان‌طور که اطلاعات متنی وب‌سایت باید آینه تمام نمای ایده‌های شرکت شما بوده و با مخاطب هدف تناسب داشته باشد، ایمیل‌ها و تمامی مکاتبات و تعاملاتی که با مشتری دارید نیز باید زبان و قالب و سبک و سیاق مناسبی داشته باشد. 

برای برند خودتان رنگ سازمانی داشته باشید

رنگ‌ها نقش عمده‌ای در ایجاد و شکل دادن به هویت برند دارند. تأثیر رنگ‌ها فراتر از زیبایی ناشی از ترکیب همگون و متناسب آن‌هاست. در واقع، تأثیر روانی هر رنگ بر نحوه تفسیر اطلاعاتی که از طریق تصاویر و مؤلفه‌های بصری ارائه می‌شود اثبات شده است:

– قرمز رنگی است که عشق، احساس، هیجان، هوشیاری و انرژی را تداعی می‌کند.

– نارنجی حاکی از جوانی و شور است.

– زرد، رنگ آفتاب، خوش‌بینی و گرماست.

– رنگ سبز معمولاً حس رشد، آرامش، بقا و سازگاری با طبیعت را القا می‌کند.

– رنگ‌های طیف آبی رنگ آسمان و دریا هستند و درست مثل آن‌ها حس آسودگی و آرامش را به وجود می‌آورند. علاوه بر این، آبی احساس قدرت و حمایت ایجاد می‌کند.

– بنفش معمولاً شکوه و هوشمندی را تداعی می‌کند و تأثیر مثبتی بر تخیل دارد.

– ترکیب رنگ‌های سیاه‌وسفید حاکی از سادگی و برازندگی است. 

هدایای تبلیغاتی داشته باشید

یکی از روش‌های جلب و حفظ نظر مخاطب، ارائه هدایایی (مانند لوازم التحریر) است که لوگوی برند بر روی آن‌ها درج شده است.

انتخاب اقلام مناسب برای هدیه در کنار طراحی مناسب می‌تواند مخاطب را به استفاده از آن هدیه ترغیب کند. در نتیجه، برند شما جزئی از زندگی روزمره وی می‌شود که به نوبه خود، تأثیر قابل توجهی بر انتخاب محصولاتتان در موقع نیاز خواهد داشت.

از جمله موارد مناسب برای هدیه تبلیغاتی می‌توان به دفترچه‌های یادداشت، فنجان، چتر، خودکار، تقویم، بطری آب و موارد مشابه اشاره کرد.

آمار استفاده از این روش بیانگر میزان اثرگذاری آن است:

مردم به طور متوسط تا دو سال هدایای تبلیغاتی را نگه می‌دارند؛ 89 درصد از مردم حتی سال‌ها پس از استفاده از یک هدیه تبلیغاتی، لوگوی شرکت را در ذهن دارند و آن را از یاد نمی‌برند. 85 درصد از مردم پس از دریافت یک هدیه مختصر برای استفاده از محصولات آن شرکت ارجحیت قائل می‌شوند. 

در واقع، هدایای تبلیغاتی تا حد زیادی مانند کارت ویزیت عمل می‌کنند. با این تفاوت که نه‌تنها عامل معرفی برند به فردی هستند که کالای مورد نظر را دریافت می‌کند، بلکه آن را به هر کسی که متوجه استفاده آن فرد از آن کالا شود نیز معرفی می‌کنند.

برندسازی با وبسایت

همیشه در حال برنامه ریزی برای طراحی یک وبسایت جدید باشید

دنیای اینترنت دنیای موفقیت ایده ها و سبقت گرفتن از آنچه ذهن میتواند تصورمی کند است. همیشه سعی کنید به ایده های تحت وب خود را پر و بال دهید. و در مورد اجرای ایده های تحت وب خود با یک طراح وبسایت مشورت کنید. و آنها را به ثمر برسانید. برای داشتن یک وب سایت جدید برنامه ریزی کنید. و رقبای موجود در این زمینه را بسنجید. با یک مشاور کسب و کار مشورت کنید. و سپس برای شروع کار با یک برنامه نویس وب همکاری کنید.

هر آنچه تا چند سال پیش امکان پذیر نبود اکنون ممکن شده است و فقط نیاز به انرژی انسانی برای دمیدن روح در آن ایده دارد. فیلسوفی میگفت که ایده ها زنده هستند و روح دارند و اگر شما در ذهن خود به آنها جان ندهید و به آنها تحقق نبخشید از ذهن شما به ذهن دیگری میروند و آنقدر از فکر یک نفر به فکر نفر بعدی میروند و آنها را قلقلک میدهند که یک ذهن به آنها زندگی بخشد و به آنها عینیت و ببخشد و جسمی برای بقای آن روح پیدا کند.

چه ایده هایی جواب میدهند؟

حتما این سوال الان ذهن شما را به خود مشغول کرده است که چه ایده هایی میتوانیم برای سایت داشته باشیم. جواب اینقدر ساده است که شاید بخندید. متاسفانه و یا خوشبختانه در ایران شما نیاز به خلاقیت چندانی برای موفقیت ندارید مثلا ایده اسنپ از روی نمونه مشابه خارجی آن گرفته شده است. پس شما هم میتوانید سایت های خارجی و ایده های نهفته در آنها را ببینید و از آنها کپی برداری کنید و یا الهام بگیرید.

چه سایت هایی منبه الهام و ایده هستند؟

برای مثال میتوانید خبرگذاری های خارجی را مطالعه کنید و از طریق منابعی که معرفی میکنند به وبسایت های مرتبط بروید و کار های آنها را هم ببینید. به گوشه و کنار سایت های خارجی و ایرانی سر بزنید. هر بلاک از وب سایت ها میتواند یک ایده به شما بدهد. مثلا ایده وب سایت هایی که پیشنهاد سفر به شما میدهند. از بلاک سمت راست سایت ام اس ان نیوز ایده گرفته اند. این بلاک در هر فصل با توجه به آب و هوا لوکیشن هایی را برای سفر پیشنهاد میدهد و تمام اطلاعات لازم برای سفر به آن مکان از جمله هتل ها و اقامتگاه ها مکان های دیدنی ویو پونیت ها و … را به شما میدهند.

مخاطب ایده ما بهتر است چه کسانی باشند؟

ایده هایی را انتخاب کنید که بیشتر مربوط به زنان و کودکان باشد. این قشر از جامعه بیشتر به دنیای اینترنت وابسته هستند و به ایده ها دسترسی دارند و با آنها ارتباط بهتری برقرار میکنند. همچنین زنان برای خودشان بیشتر پول خرج میکنند و خانواده ها برای فرزندان شان هزینه های زیادی میکنند. بنابراین ایده هایی را انتخاب کنید که هدف شان کودکان و زنان باشند.

اجرای ایده های تحت وب چقدر هزینه و زمان میخواهند؟

شاید باور آن سخت باشد که اجرای ایده های تحت وب بسیار کم هزینه تر از اجرای ایده های فیزیکی هستند. مثلا اگر شما ایده داشتن یک محصول فیزیکی را داشته باشید حال چه این ایده نوشتن یک کتاب باشد یا تولید زیور آلات دست ساز و یا اسباب بازی برای کودکان و یا حتی اشیا دکوری زیبا باز هم برای ایده های تحت وب شما زمان و هزینه کمتری صرف خواهید کرد.

برای اجرای ایده های تحت وب با چه کسی مشورت کنیم؟

شرکت پایاوب متخصص در زمینه اجرای ایده های تحت وب میباشد.

جهت مشاوره در خصوص اجرای ایده های تحت وب با ما تماس بگیرید.

image_blog2-970x611-1

راحت ترین راه کسب درآمد از اینترنت چیست؟

راحت ترین کسب درآمد از اینترنت چیست، و ما چطور می توانیم از طریق کسب و کارهای اینترنتی کسب درآمد داشته باشیم.

با توجه به اوضاع اقتصادی امروز جامعه ما و با توجه به اینکه اکثر جوانان فارغ التحصیل در رشته های تحصیلی مختلف نمی توانند در رشته تحصیلی خود که در دانشگاه تحصیل کرده و مباحث آن را یاد گرفته اند مشغول به کار شوند، امروزه بسیاری از افراد به فکر این هستند که بتوانند روش های کسب درآمد از اینترنت را یاد بگیرند و به دنبال راهکاری هستند تا راحت ترین راه کسب درآمد از اینترنت را برای خود در نظر داشته باشند.

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یادگیری روش هایی جهت کسب درآمد از اینترنت هستید، در ادامه این مقاله آموزشی ما را همراهی کنید تا بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت را به شما معرفی نماییم.

روش های کسب درآمد از اینترنت

شبکه جهانی اینترنت امروزه آنقدر گسترده و وسیع شده است که افراد علاقه مند به این حوزه در موارد مختلفی می توانند به آموزش و کسب درآمد بپردازند.

در این بخش چند نمونه از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید با یادگیری تخصص و مهارت های لازم در فضای مجازی برای خود کسب درآمد داشته باشید را شما معرفی می کنیم.

ضمنا این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که پس از مطالعه هر یک از این موارد در صورتی که علاقه مند شدید تا در حوزه مربوطه ورود کنید، حتما با یک فرد متخصص که خود در آن حوزه که مشغول کار است و یا از یک مشاور کسب و کار مشاوره بگیرید.

متاسفانه یک فرهنگ بسیار غلطی در جامعه ما وجود دارد که همه افراد خود را در همه زمینه ها صاحب نظر و متخصص می‌دانند و به یاد داشته باشید که مشورت گرفتن باید از افرادی باشد که در آن حوزه مشغول کار هستند و در آن حوزه درآمدزایی قابل توجهی دارند.

کسب درآمد از اینترنت به کمک طراحی صفحات وب

طراحی و ساختن صفحات وب یکی از روشهایی است که شما با کمک آن می توانید در دنیای مجازی برای خود درآمدزایی قابل توجهی را داشته باشید.

اگر یک سرچ خیلی جزئی در اینترنت بزنید متوجه می شوید که چه در ایران و چه در کشورهای مختلف دنیا یک طراح وبسایت امروزه حداقل درآمد آن چقدر است.

این حرفه به خصوص برای افرادی که قصد مهاجرت از ایران را دارند بسیار می تواند ایده آل باشد، چرا که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته امروزه طراحی وب سایت یکی از مشاغل بسیار پردرآمد در دنیا محسوب می شود.

برای اینکه شما در این حرفه به یک فرد متخصص تبدیل شوید مسیر زیر را باید طی کنید:

  1. یادگیری زبان های برنامه نویسی تحت وب
  2. یادگیری سیستم های مدیریت محتوا

کسب درآمد از اینترنت به کمک داشتن وب سایت

شما با داشتن وب سایت در هر زمینه ای میتوانید در اینترنت فعالیت داشته باشید و از آن کسب در آمد کنید.

مثلا میتوانید یک فروشگاه اینترنتی راه بیندازید و از طریق فروش محصولاتی که در فروشگاه فیزیکی خود نیز به فروش میرسانید یک شعبه جهانی و 24 ساعته از فروشگاه خود باز کنید.

کسب در آمد از اینترنت به کمک شبکه های اجتماعی

شما میتوانید در محیط اینستاگرام یک شعبه از فروشگاه فیزیکی خود را افتتاح کنید. و برای مدتی روی بازدهی پیج خود کار کنید و سپس از طریق اینستاگرام فروش خود را چندین برابر کنید.

اینستاگرام میتواند یک شعبه از فروشگاه شما باشد و یا محلی برای برند سازی و شناخته شدن بیشتر شما باشد. تبلیغات در اینستاگرام میتواند تاثیر زیادی در فروش شما داشته باشد. پس شبکه های اجتماعی پر طرفدار را برای تبلیغات جدی بگیرید و از آنها برای کسب در آمد استفاده کنید.

سئو وبسایت شخصی

سئو وبسایت شرکتی در پایاوب در یک پکیج ارائه میگردد که عبارت است از:

10 درصد تخفیف

جایزه وفاداری شماست اگر طراحی وبسایت شما توسط تیم پایاوب انجام شده باشد.​

سئو وبسایت

سایت شخصی(طی 6 ماه)

  1. سئو تکنیکال شخصی
  2. سئو داخلی
  3. سئو خارجی
  4. تحلیل پیشرفت سئو با استفاده از ابزار های تحلیل
  5. صفحه اول گوگل برای 3 کلمه کلیدی
  6. صفحه دوم یا سوم گوگل برای 1کلمه کلیدی به صورت رایگان
  7. استفاده از بزار های شخصی برای تحلیل سئو و بهبود سئو
  8. ارائه گزارش ماهانه

5 درصد تخفیف

جایزه اعتماد شماست اگر کل هزینه 6 ماهه سئو را در ابتدای کار تسویه کنید.

سئو وبسایت فروشگاهی

سئو وبسایت شرکتی در پایاوب در یک پکیج ارائه میگردد که عبارت است از:

10 درصد تخفیف

جایزه وفاداری شماست اگر طراحی وبسایت شما توسط تیم پایاوب انجام شده باشد.​

سئو وبسایت

سایت فروشگاهی(طی 6 ماه)

  1. سئو تکنیکال فروشگاهی
  2. سئو داخلی وبسایت
  3. سئو خارجی وبسایت
  4. اضافه شدن به لیست وبسایت های ترب
  5. 2 عدد ریپورتاژ رایگان
  6. تحلیل پیشرفت سئو با استفاده از ابزار های آنلاین
  7. صفحه اول گوگل در نتیجه 10 کلمه کلیدی
  8. صفحه دوم یا سوم گوگل در نتیجه 10کلمه کلیدی رایگان
  9. ارائه گزارش ماهانه

5 درصد تخفیف

جایزه اعتماد شماست اگر کل هزینه 6 ماهه سئو را در ابتدای کار تسویه کنید.

سئو وبسایت شرکتی

سئو وبسایت شرکتی در پایاوب در یک پکیج ارائه میگردد که عبارت است از:

10 درصد تخفیف

جایزه وفاداری شماست اگر طراحی وبسایت شما توسط تیم پایاوب انجام شده باشد.​

سئو وبسایت

سایت شرکتی(طی 6 ماه)

  1. سئو تکنیکال
  2. سئو داخلی
  3. سئو خارجی
  4. 2 عدد ریپورتاژ رایگان
  5. تحلیل پیشرفت سئو با استفاده از ابزار های تحلیل
  6. صفحه اول گوگل برای 5 کلمه کلیدی
  7. صفحه دوم یا سوم گوگل برای 2 کلمه کلیدی رایگان
  8. استفاده از بزار های شخصی برای تحلیل سئو و بهبود سئو
  9. ارائه گزارش ماهانه

5 درصد تخفیف

جایزه اعتماد شماست اگر کل هزینه 6 ماهه سئو را در ابتدای کار تسویه کنید.